Перевізники Дубна вийшли за маршрут на стежку війни

5.10.2018 || автор: admin2 || 0 ком.

Минулого тижня на засіданні виконавчого комітету Дубенської міської ради розглядалося більше 50 питань, але найбільш обговорюваними, подекуди скандальними, cтали підготовка міста до опалювального сезону та визначення переможців конкурсу на здійснення перевезень пасажирів автобусними маршрутами міста.

Доповідь Василя Колядича, заступника начальника ЖКГ Дубна, на початках була очікуваною. Перевірили теплопостачальні системи, водогони, усунули недоліки. Закупили пісок та очікують тонни солі. Але, коли мова зайшла про борги, особливо перед монополістом “Нафтогазом”, виникло багато питань. Міського голову особливо зацікавив борг “Дубнокомуненергії” у сумі 2,5 млн. грн., який “висить” ще з 2016-2017 рр. опалювального сезону. Як пояснив Василь Іванович, він виник через різницю у тарифах у той час, коли вартість тепла встановлювала НКРЄ, а згодом передала ці повноваження на місця. Такої суми у комунального підприємства за весь період до сьогодні немає. А через непогашення заборгованості, “Нафтогаз” може не надати номінації, якщо рівень розрахунків буде нижчим за 90%, газ підприємство не отримає. Це загрожує тим, що крім твердопаливних котелень, решта не запустять. Ніхто не зміг надати відповіді на питання, звідки взяти кошти на погашення боргу. Це й обурило мера та членів виконкому. У міському бюджеті існує програма підтримки комунальних господарств, але у ній відсутнє положення про компенсацію різниці у тарифах, які були встановлені державою.

Ігор Кошелюк, директор КП “Дубнокомуненергія”, намагався довести, що роблять все можливе: встановили 4-денний робочий тиждень, крім виробничого персоналу, поремонтували старі автівки та мають змогу власними силами постачати паливо та інші вантажі на потреби підприємства. Але це суті проблеми не змінює. На багаторазове питання: “Що будемо робити, аби не залишити дубенчан без тепла?»– відповіді не було.

Тоді, визнавши роботу КП “Дубнокомуненергії” незадовільною, хоча стан підготовки самі комунальники оцінюють на 4.7 з 5 балів, можливі варіанти вирішення із ситуації запропонував Василь Антонюк. Перше, це сподіватися на перевиконання міського бюджету за 9 місяців, що дасть можливість хоча б частково перекрити борг (через збільшення статутного фонду КП, якщо погодяться депутати), друге: надсилати листи-гарантії “Нафтогазу”, аби отримати номінацію, просити реструктуризацію боргу, звертатись до народного депутата та, нарешті, якщо борг по суті державний, то й судитися з НКРЄ.

– Цей процес довгий, адже потрібно аудиторську перевірку підприємства. Якщо вона справді підтвердить, що заборгованість виникла через різницю у тарифах, встановлених державною комісією, то й борг має сплачувати винна сторона. Часу на план виходу із ситуації – до 1 жовтня. Далі тягнути не маємо права, – коментував Василь Антонюк.

Подібна ситуація з боргами у Здолбунові. У телефонній розмові з керівницею “Здолбунівкомуненергія” Валентиною Шавронською, дізналися про їхні плани щодо погашення боргу.

– На даний час ми стукаємо в усі урядові двері, пишемо звернення депутатам різних рівнів, – розповіла очільниця КП, –намагатимусь робити все можливе, аби не постраждав міський бюджет Здолбунова. Борги не наші, а державні, тому й платити маємо не ми. На сьогодні підприємство відкрите для аудиторської перевірки. Суд, значить суд.

До слова. Борг населення на минулі опалювальні сезони по Дубну складає 1565 тис . грн., за постачання холодної води та водовідведення– 34 тис. грн. За обслуговування будинків  – 1861 тис. грн.

 

За маршрут “вийшли та стежку війни”

Другим питанням денним стало визначення та затвердження виконкомом переможців конкурсу на здійснення перевезень пасажирів автобусними маршрутами міста.

Рішенням конкурсного комітету з визначення перевізників пасажирів на автобусних маршрутах загального користування по м. Дубнопереможцем конкурсу на право здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 1/4 “Райлікарня-цукровий завод через завод ГТВ, вул. Волицьку” та № 13 “Райлікарня-М’ясокомбінат через газове господарство” –ФОП перевізника Ігоря ЛеонідовичаСинюка. Право на маршрут № 1/6 “Райлікарня-цукровий завод через АТП 15606 та вул.Волицьку” виборов Руслан ЛеонідовичФедорчук.

Коли ж оголосили переможця на маршрут № 1/7 “Райлікарня-Цукровий завод через завод ГТВ” підприємця-перевізника Галину Венедиктівну Мельник, секретар виконкому Олена Олійник передала міському голові лист-звернення від іншого перевізника, а саме Сматієвича. У листі йшлося про те, що пані Мельник систематично порушує умови договору на перевезення, протягом півроку регулярність маршруту становила лише 45%. Автобус, що здійснює рейси і мав перевозити пасажирів й далі не пройшов технічного огляду, а на газові балони відсутні відповідні документи.

– Як тоді підприємець став переможцем? – загули у залі.

– Вона сфальсифікувала всі документи, – звинувачувала опонента Сматієвич.

Словесна перепалка між двома присутніми перевізниками мало що не переросла у грандіозний скандал. Галина Венедиктівна звинуватила колегу у корупції разом із представниками дозвільних фірм та дорожньо-патрульної служби. Звинувачувала у суцільному підкупі всіх, до кого зверталась за документами. Згодом представила на загал паспорт на придатність газової установки та балонів в цілому, який отримала у Луцьку.

– У Дубно та Рівному всі куплені Сматієвичами… – аргументувала перевізник.

До засідання виконавчого комітету договір на перевезення автобусом ПАЗ Галини Мельник був розірваний, тому конкурсний комітет визначатиме іншого перевізника на згаданий маршрут.

– Тепер стало зрозуміло, чому дубенчани звинувачували владу у недотриманні графіку, а частенько відсутності автобуса з цукрового заводу. Підприємець просто не виконувала своїх договірних зобовʼязань, – коментував Василь Михайлович.

–Щоб не було такої гарячої конкуренції, варто знизити тарифи,  – посміхаючись мовив член виконкому Василь Андрощук та додав, – а всі факти звинувачень треба ретельно перевірити. Людей все ж таки перевозять…

Також  винесли пропозицію переглянути компетентність та кваліфікацію членів тендерної комісії, які дозволяють виходити в рейс “консервним банкам”.

Вже у мирній атмосфері оголосили переможця на маршрут  № 1/8

“Райлікарня-Цукровий завод через завод ГТВ, сушильний завод” перевізника Олександра Свінтозельського.

Власника маршруту № 12 “Цукровий завод-Автовокзал через залізничний вокзал, вул. Семидубську,  Райлікарню” визначатимуть також наступного разу, через відсутність заключення Служби автомобільних доріг.

Далі члени виконкому вносили зміни у міські програми, надавали дозволи на індивідуальне опалення, виділяли матеріальну допомогу та ін. Загалом розглянули понад 50 питань.

О.Лист.

 

Коментарі